1. הכבישים במדינת ישראל ממוספרים על פי הגיון פנימי, כאשר הכבישים הנעים מצפון לדרום ולהיפך (האנכיים) נושאים מספרים זוגיים (כמו כביש 2, כביש 6, כביש 90), ואילו הכבישים ממזרח למערב ולהיפך (האופקיים) נושאים מספרים אי-זוגיים (כמו כביש 1, כביש 3, כביש 5).
2. תחנת הרכבת 'חיפה מזרח', שהוקמה בשנת 1904 ופעלה עד שנות ה-90 של המאה ה-20, היא תחנת הרכבת היחידה בעולם ממנה יצאו רכבות לשלוש יבשות: בתקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל יצאו מהתחנה רכבות ישירות למצרים שבאפריקה, לסוריה שבאסיה ולאיסטנבול שבאירופה. כיום משמשת התחנה כמוזיאון של רכבת ישראל.
3. הכרמלית בחיפה מחזיקה בשיא 'קו הרכבת התחתית הקצר בעולם', עם 6 תחנות בלבד, אולם היא כלל אינה רכבת, אלא 'פוניקולור' - הינע המשמש במדרונות הרים (כמו בכרמל, בו היא נמצאת) ופועל על עיקרון של שיווי משקל, כאשר משקל הקרון היורד מושך כלפי מעלה את הקרון העולה וחוזר חלילה. הקרונות עצמם אינם ממונעים, בניגוד לרכבת אותה נושא קטר, אלא הכבל ממונע, והמנועים המפעילים אותו נמצאים בתחנות הקצה, בדומה לרכבל. הפוניקולור נפוץ בעולם בעיקר בערים הרריות ובאתרי סקי ותיירות בהרים.
4. החל משנות ה-80, לאחר חתימת הסכם השלום עם מצרים, הופעל קו אוטובוס על ידי חברת אגד (ובהמשך על ידי חברת דן), שמספרו היה 100, אשר נסע בין תל אביב לקהיר, בירת מצרים (כונה גם "קו השלום"). הקו הופעל מתוקף הסכמים שנבעו מהסכם השלום בין ישראל למצרים, אך הוא לא היה רווחי, ולאחר ניסיון לחדשו בשנות ה-90 הוא בוטל סופית.
5. הכרמלית בחיפה מחזיקה בשיא 'קו הרכבת התחתית הקצר בעולם', עם 6 תחנות בלבד, אולם היא כלל אינה רכבת, אלא 'פוניקולור' - הינע המשמש במדרונות הרים (כמו בכרמל, בו היא נמצאת) ופועל על עיקרון של שיווי משקל, כאשר משקל הקרון היורד מושך כלפי מעלה את הקרון העולה וחוזר חלילה. הקרונות עצמם אינם ממונעים, בניגוד לרכבת אותה נושא קטר, אלא הכבל ממונע, והמנועים המפעילים אותו נמצאים בתחנות הקצה, בדומה לרכבל. הפוניקולור נפוץ בעולם בעיקר בערים הרריות ובאתרי סקי ותיירות בהרים.